torsdag 30 april 2015

Gräddposcherad Pangaiusfilé - Recept + Microsparris

Idag har jag provat göra ett recept som är menat för en helt annan typ av fisk.
Allt gick inte helt perfekt - även om det blev gott.
Receptet jag bjuder på är justerat så att dom fel jag gjorde inte finns kvar när ni provar det.




Recept 2 port

2 st            pandolusfilé  (ca 250 g)
                  baskrydda (se menyrad)
                  grovt rågmjöl
1 st            rödlök, finstrimlad
10-15 st    små smörklickar
2 dl            grädde
1 st            fiskbuljongtärning, smulad
2 tsk          dill, torkad
1 msk        kaviar

Starta ugnen på 225 gr
Dela upp fisken i 4 bitar
Krydda med baskrydda
Vänd ordentligt i grovt rågmjöl
Lägg i smord form
Lägg strimlad rödlök och smörklickar på
Kör i ugnen 5 minuter

Under tiden blanda ihop: Grädde, fiskbuljong, kaviar och dill
Häll gräddblandningen över fisken, kör 15 min ytterligare


_____________________________________________________

Dessutom så gjorde jag ett experiment idag
3 st sparris på ett fat, strila lite olivoja över och lite salt
1 min och 20 min full effekt - perfekt
Prova dig fram det är stor skillnad mellan microvågsugnar
_____________________________________________________
Dagens middag:


Gräddposcherad Pangaiusfilé
Sparris
Kokt potatis