lördag 11 april 2015

Dubbelpanerade DreamDust Kycklingsticks - Recept

Jag brukar köpa en del kryddor på på postorder
Och jag har köpt en hel del från ZiggesBBQ.com
Idag provade jag Dream Dust Chipotle 
En lite hetare och rökigare rubb

 Vetemjöl och Dream Dust Chipotle (60/40)
2 vispade Ägg
Hemgjort Ströbröd av torra Brödkanter och Cornflakes

Strimla upp Kycklingfilén tunt på längden
Blanda 6 delar Vetemjöl med 4 delar DreamDustChipotle och vänd strimlorna i det så det täcker.

Sedan så har du 2 vispade Ägg och vänder strimlorna i det

Avsluta med att massera in rejält med Pankomjöl 
(jag hade hemmagjort ströbröd av torra brödkanter och cornflakes)

Stek på relativt hög värme i smör och olja 

Dagens Middag
Dubbelpanerade Dream Dust Chipotle Kycklingstick
Ris kokt med tomatpuré och hönsbuljong
Och toppat med
Ägget som jag vände strimlorna i vispade jag upp till äggröra


Lämnade en behaglig smak i gommen