fredag 13 februari 2015

SalamiWrap - Recept på en höft

Idag ville jag något jag inte gjort förr
Fylld tortilla ugn

Men jag ville inte göra som alla andra så jag gjorde så här:

Recept på en höft
3-4 dl finstrimlad vitkål
1 lök finstrimlad
1 stjälk selleri, fintärnad
en chili, finstrimlad/hackad
Det ovan fräses i het panna med rapsolja till dess det börjar bli mjukt
Tillsätt 3 msk soya och rör om - Ställ åt sidan

120g salami fintärnad
fräses i het panna med rapsolja ett par minuter
Tillsätt tidigare frästa grönsaker med salami
Fräs ihop och låt vila i kall bunke
Riven ost - här kan jag inte ge ett givet mått
Men jag tycker att det kan aldrig bli för mycket ost
Så riv 200 gr till att börja med och riv mer sedan om ni behöver.

Så lägg upp ett tortillabröd - lägg på lite ost i rak linje tvärs över
Lägg sedan ett par skedar av stekröran ovanpå
Lägg ett litet lager ost på det - Rulla ihop det hela och lägg i ugnssäker form

Upprepsa detta till antingen bröd eller fräs är slut

Toppa med massor av riven ost - och sedan ännu mera riven ost
 Gratinera 15 min i 200 graders ugn

DAGENS MIDDAG

SalamiWrap på salladsbädd
 Med het salsa
 Men var är vitlöksdressingen ????
 6 ägg åt h-vete
Tror jag slutar göra egen majonäs.....




mutter mutter morr


Nästa gång täcker jag det hela med en god hemmagjord tomatsås
Och en jädrans massa ost