söndag 1 februari 2015

Kycklingballotine, så här gjorde jag

Blev sugen att prova något jag aldrig gjort förr
Så här gjorde jag:
Började med att sätta ugnen på 200 grader

La några skivor bacon på bakplåtspapper i en form och körde baconet i 12 minuter.

Jag skar en skåra i kycklingfilén så jag kunde vika ut den så den blev dubbelt så stor.

Penslade kycklingen med dijonsenap, salt och vitpeppar, lite vitlökspulver samt dragon.

La ut baconskivor, lade kycklingskivan på baconet och några knaperstekta baconskivor på kycklingen.

Rullade ihop det hela, och rullade sedan ihop kycklingrullen i plastfolie.

Lät det sjuda på 65 graders vattenbad i 20 min.

Tog upp kycklingen och tog bort plastfolien, lade rullarna i en gratängform och körde i 200 graders ugn i ca 15 min

DAGENS MIDDAG

Kyckling & Baconballotine
Tomatris och Currysås