torsdag 10 december 2015

Pytt i Panna med Trippelägg

Ännu en dag med vardagsmat

Mina läkare bromsar - Dom är rädd jag äter ihjäl mig

Så nu ska jag försöka låta bli grädden och minska mängden smör.
Som tur är vet jag ju hur man gör god mat med enkla medel oxå.

Idag blev det lite bonusmat
Jag hade kvar kulpotatis från igår
Samt en liten bit lök och en bit falukorv i kylen

Pytt i panna är ju alltid gott

Smälte  --->>>lite<<<--- smör i stekpannan
Lät den lilla biten finhackad lök bli lite karameliserad

Samtidigt smälte jag lite smör i min minsta stekpanna
Knäckte 3 ägg och kryddade med lite salt
Lät gå på hög värme en minut, slog av värmen, 
Lät stekpannan med äggen stå kvar på plattan.

Tillbaka till den andra stekpannan

Höjde värmen och tillsatte korv och potatis skuren i små bitar.
Kryddade med baskrydda och paprika
Stekte ganska hårt i 5-10 minuter


DAGENS MIDDAG

Pytt i Panna
Trippel ägg
Rödbetor