onsdag 6 januari 2016

Spenatsoppa med Köttfärs & Bacon



DAG 3

För någon månad sedan förstekte jag
1 kg nötfärs & 5 hg bacon - och frös in

Tanken var att jag och en kompis skulle göra storkok ihop
Det blev aldrig av...

 
Nu har jag förberett 3 olika maträtter med nötfärs & bacon
Det ska jag bjuda på denna vecka
Recepten är anpassade för att köra från råvara

-------------------------
Idag blir det:
Spenatsoppa med Köttfärs & Bacon


2 port
1 msk rapsolja
150 g köttfärs
75 g bacon
½ st gul lök, grovhackad
grovmald svartpepper
3-4 dl vatten
200 gr fryst spenat
½-3 tsk Knorr grönsakskrydda





Fräs köttfärs, bacon och lök i oljan
Tillsätt vatten, låt sjuda i 15-30 min
Tillsätt spenat, koka upp hastigt och rör om
Låt sjuda ca 5 men av med grönsakskryddan 
börja med ½ tsk och öka till din smakin
Smaka under tid


Servera med Créme fraische
och en ostmacka