torsdag 1 oktober 2015

Planeringen sprack - fläskschnitzel - 2 Tips - Såsrecept

Hade planeringen klar inför dagens middag
Tog fram fläskschnizel ur frysen igår så det skulle tina.
Idag när jag idag öppnade förpackningen insåg jag....
Att jag inte hade märkt förpackningen rätt

DAGENS TIPS 1
Märk påsar korrekt

Det var strimlad fläskschnizel

Nåja - man får inte vara bangen

Jag börjar ta fram grejor till paneringen
Inser att jag har slut på vetemjöl...tänker om lite
Jag tar rågsikt tänkte jag - vet ni - det var oxå slut

DAGENS TIPS 2
Se till att kolla vad som saknas INNAN ni handlar
Jag har varit och handlat idag


Så det blev grovt rågmjöl + ägg timjan salt + ströbröd


Så jag dubbelpanerade fläskschnizlarna
Och stekte dom i mycket olja och smör på rätt hög värme


Såsen 1 port
1,5 dl grädde
1 tsk dijonsenap
1 st köttbuljongtärning
1/2 tsk imjan
1/2 tsk dragon
maizena

Vispa ihop, koka upp, sjud ett par minuter
red med maizena

DAGENS MIDDAG

Dubbelpanerade fläskstrimlor
Sås med franska touch
Kokt Potatis

Det funkade