fredag 16 oktober 2015

Köttfärsfyllda Skinkrullader - Recept


För några dagar sedan så lade Bettan i min facebookgrupp Matglädje med Kockar och Amatörer in ett intressant recept.
Idag bjuder jag på ett lätt(?) justerat recept 
Receptet hittar du lite längre ned.

Orginalet hittar ni här 
--->>>Bettans recept<<<---

Ingredienser 2-3 potioner
6 st          stora skivor rökt skinka 
(Jag valde Blackyskinka)
200 g       köttfärs
1 msk      riven lök
1 tsk        vitlökspulver 
(missat att köpa hem färsk)
½ tsk       salt
½ tsk       grovmalen svartpeppar
1 tsk        oregano
1 st          ägg
1,5 tsk     potatismospulver

6 st          oststavar 3-4 cm långa 0,5 cm breda

1,5 dl       vispgrädde
1 dl          chilisause
½ tsk       grovmald svartpepper
½ tsk       oregano
100 g       riven ost

(det blev lite färs över som jag stekte som en biff - gott)

Blanda färsen med kryddor
Lägg en klick färs och en oststav på varje skinkskiva.
Rulla ihop och lägg med skarven ned.
Lägg rullarna i ugnsäker form.
Blanda vispad grädde med chilisause, svartpeppar och oregano.
Ringa blandningen över skinkrulladerna.
Täck med riven ost.
Kör i ugn 175 gr 25-35 min, beror på ugnen.

 Köttfärsfyllda Skinkrullader
Jag åt detta med stekt potatis, och resterna av gårdagens sautering.

Tror att detta skulle bli riktigt, riktigt gott, med potatismos och mer sås.