torsdag 30 juli 2015

Enkel Korvstroganoff med sting - Recept

Idag blev det en
Enkel Korvstroganoff med sting

Det var några som gjorde det i min matgrupp på Facebook


Och jag blev så sugen

Tyvärr hade jag inte hemma ingredienserna till min bästa stroganoff - men det hindrar ju inte att jag gör en god stroganoff.
Denna är enkel och god

Så här gjorde jag

300 g     falukorv, strimlad
1 st         gul lök , stor, grovhackad
2 msk     tomatpure
1 dl         chilisause
2 dl         grädde
1 st         röd paprika, strimlad
1 tsk       sambal olaek
               smör och rapsolja



Fräs på löken, dra ned värmen rejät så att löken bara puttrar lite lätt
Tillsätt tomatpuré och fräs hastigt
Tillsätt korven och låt fräsa under omrörning så det inte bränns
Krydda med grovmalen svartpeppar
Tillsätt chilisause, paprika, grädde och sambal olaek
Rör om och låt sjuda ca 10-15 min under lock
Smaka av med salt och grovmalen svartpeppar

Och så här blev det

Serverat med curryris