onsdag 29 juli 2015

Inverterade Baconcréeps - Experiment med recept

Idag har jag gjort ett receptexperiment
Grunnat på det här i ett par dagar, men efter dagens arbete så tror jag att jag vet hur jag ska göra nästa gång


Men idag så har jag gräddat tunna pannkisar
2 dl mjöl
1 tsk salt
1 msk sirap
4 dl mjölk
3 ägg
2 msk smör

Vispa ihop - mjöl, salt, sirap och hälften av mjölken - vispa slätt
Tillsätt resten av mjölken + äggen - vispa slätt
Smält smöret och vispa ned i smeten, nu är det bara att steka på.


Jag valde 3 olika fyllningar
Riven ost
Baconost
Lingonsylt


Och 2 olika toppingar
Salsa
Lingonsylt


Fyllde pannkisarna med var sin fyllning
Rullade ihop och lindade in med bacon

Körde i 200 gr ugn i 20 min

Serverade med salsa och lingonsylt

Om ni ska prova detta så välj baconost som fyllning
och lingonsylt som tillbehör.


Själv har jag en idé som jag inte avslöjar nu