måndag 27 juli 2015

Superskrov a' l'a Rune - med en annorlunda dressing - Recept

Tog mig en liten semestertripp i helgen 
för att träffa min vänner på Åke's Kök i Skellefteå

Men som vanligt blev det inte så mycket sova
Så kvällens hemmamiddag blev inte så märkvärdig


Jag fuskade en hel del - bara Burgaren och Dressing hemmagjort

Men dressingen var lite galen
Recept på burgaren  och dressing - längre ned



Jag hade ingen majonäs i kylen och orkade inte göra en

Så jag kollade vad jag hade hemma
Detta blev resultatet


Dressingen 
2 msk Salsa
2 msk Baconost
1 msk Chilisause 
2 tsk Bostongurka
Röres ihop

Hamburgaren
1 kg köttfärs
Blandade det hastigt med.
1,5 msk salt
1 msk Magic BBq seasoning
(Du kan välja vilken grillkrydda du vill)
2 msk potatismospulver
Blandar du för länge blir smeten seg = inte bra




Söndags middag

Superskrov a' la Rune
200 gr Hamburgare
6  Ostskivor
1,5 dl Dressing
Sallad
Rödlök
Bröd
Samt
Coop Pommes Strips
Dom bästa för hemmabruk tror jag