lördag 22 november 2014

Recept Kassler Indian Chutney

Ikväll har jag kör ett recept som jag fått av Marina Sacak - i min facebokkgrupp 


Receptet hittar ni längre ner i detta inlägg - PROVA DETTA







Jag har följt receptet till punkt och pricka denna gång - nästan
Jag blandade allt i en bunke - och skickade sedan ned allt i en smord form
Receptet som jag lägger upp är dock ordagrant från det jag fick från Marina Sacak


Recept: Kassler Indian Chutney
1 kg Kassler
2 dl  Creme Fraiche
5 dl Grädde
1 dl Indian Chutney
1 dl Sweet Chilisås
1 msk Hot Chilisås
4 Nävar skivad Purjolök
Lite salt

Skiva kasslern och lägg dom i en ugnsfast form.
Blanda ihop alla de övriga ingredienserna till såsen.
Skiva purjolöken och strö den över kasslern,
Häll över såsen.
Grädda längst ner i ugnen i 225 grader i 20 min…

Servera med jasminris.


Tack till Marina Sacak för receptet

Jag hade dock svåra problem att låta bli att ösa massor av riven ost över.......är det nu jag ska skämmas....