måndag 24 november 2014

Torskrygg a'la Total Fiasko

Min planering från förra veckan för dagen mat - Gick åt -
Vet inte hur jag ska omskriva det - SÅ - 
Det gick åt h-vete med min planering

Såsen jag hade planerat att göra hittar du här Paprikasås mitt grundrecept

Men ikväll var jag för otålig och brände inte av paprikan rejält 
så jag kunde inte plocka skinnet av den
 Vilket slutade med att jag sjöd det med smör och vitt vin
Sedan skulle jag mixa det i kastrullen
Oooops
Jag fotade dock inte gardinerna som jag nu ska skicka i tvättmaskinen.

Sedan passerade jag såsen genom en vanlig sil 
och smakade av den med salt och vitpeppar

Tror ni att jag slutat med katastofen nu - bra tänk - men nej

Tänkte confitera fisken försiktigt i smör  - och sedan bränna av den i grillpannan - det var tanken....

GICK ÅT H-VETE

Halva fisken sitter fortfarande i grillpannan
Bara för att jag fegade med värmen

Hur ska jag rädda detta

DETTA ÄR SLUTRESULTATET

Dagens middag

Smörstekt torskrygg
Confiterad och grillad potatis
Paprikasås med vitt vin och smör
Toppat med bacon och tångrom

 BTW.
Den confiterade - grillstekta potatisen 
blev exakt som jag tänkt det.



Höll ju på att glömma


ALLT BLIR BÄTTRE MED BACON