tisdag 18 november 2014

Äggande - Ekologiska Ägg Från Riktigt Frigåeende Höns

Min älskade brorsdotter kan vara väldigt speciell när det gäller mat
Det ska vara bra råvaror och gärna ekologiska.
Bl.a. så köper hon ägg från en gård utanför Umeå 

Och nu har hon levererat.
Lite ägg till mig

Och idag har jag till att börjat med att provsteka ett ägg
 Tyvärr hade jag lite för bråttom med att ta bort ringen
Så gulan sprack
Trots det så kan jag ju inte sticka under stolen 
med att det är stor skillnad på ägg och ekologiska ägg
Smakade utmärkt

Men jag lät det ju inte mig nöjas med det
Jag kokade några av äggen i från kallt vatten -14 min på spisen
Sköljes under rinnande kallt vatten 5 min = perfekt ägg

Serverade det äggen me en klick tångrom
Samt lite grovmalensvartpeppar och några drag rocksalt

Slank ner med lätthet 
Det är slut med att köpa billiga ägg på affären för min del i alla fall


Nu ska jag äta mitt fjärde ägg idag - hejdå