fredag 28 november 2014

Fyllemat - Fyllt bröd

Idag ville jag göra en fantastiskt god maträtt som är ypperlig när man kommer från krogen och är sugen
Fick inte tag på brödet jag ville ha - och känner att jag skulle gjort några saker annorlunda
Men jag skriver upp hur jag gjorde - och sedan hoppas jag att ni inspireras att göra detta bättre.

Detta är lite av vad jag har använt idag
 
Finhackade en chili, en 1/4 dels paprika, en 1/4 dels rödlök och 30 gr bacon, fräste det lite olja.
När det var klart tillsatte jag 200 g cream cheese, oregano, och bbqkrydda och lät det få ett snabbt uppkok - ställde det åt sidan för att svalna.
Sedan gröpte jag ur brödet och blandade det med 150 g riven ost och och lite mera BBqKrydda
Vände ned grönsaks och oströran jag stekt i det hela.
Fyllde brödet - satte toppen på
La ca 50 gr riven ost på samt toppade det hela med bacon.
detta gick i ugnen 175 grader.

När det var klart skar jag en skiva precis innan jag skulle göra presentationen
Detta är denna
Detta är skivan jag skivade
Sedan la jag massor av kärlek på ett upplägg som skulle vara frestande.
Kom jag ihåg att fota det ?


NEJ

Det måste till skärpning av mig i mitt kök
Men jag hoppas ni fortsätter följa mig i alla fall