måndag 7 mars 2016

Bonusmat - Carbonara - Tysk Rindswurst - Recept - Typ




Igår gjorde jag en Pasta Carbonara
Fulvariant eller D'Lux - Vilket man vill

Idag gör jag middag av resterna

Carbonara från söndag
Purjo, hela veckan, finstrmlad
Kryddsmör vitlök och persilja, från lördag (Stekte med idag)
Tysk grillkorv ur frys, kubad
Grädde
Sambal olaek
Svartpeppar grovmald
ev Salt
Toscansk sallad ur påse, från lördag

------------------

Jag har en billig wok jag köpt på Ikea för 99:-
för många år sedan
Älskar den och passar utmärkt idag
 

Kryddsmöret att steka i
På med Purjon, Korven, Carbonaran
Fräs 3-4 min så Korven får lite färg
Häll på 1-1½ dl grädde och ½ tsk sambal olaek
Låt sjuda 5-7 min,
Smaka under tiden av med grovmald svartpeppar och ev salt
När det är 2 min kvar stoppa i 2 nävar Toscanskssallad
Rör ihop - Koka ihop - Servera





Bonusmat är inte fy skam