onsdag 3 juni 2015

Karréstek á la Crock-Pot med ratatouille och steksky - Recept



Detta inlägg presenterade jag onsdag 23 november 2011 i den gamla bloggen.
Jag har dock reviderat tillvägagångssätt och kryddning en aning


Idag (111123) så började jag alltså experimentera. 

Började med att fylla grytan med: 
Morötter, rotselleri, kålrot, rödkål,
grön paprika, coctailtomater, tärnade äpplen

Sedan så klappade jag in rejält med salt och grovmalen svartpeppar 
på steken och så brynte jag steken runt om i smör


Sedan lade jag äpplen och steken ovanpå grönsakerna.
Avslutningsvis deglacerade jag stekpannan med  ½ liter vatten och hällde det över steken - och lade locket på

Ställde timern på 6 timmar och effekten på låg...
nu var det bara att vänta och se hur resultatet
skulle bli

Idag har det varit svårt att låta bli och glänta på locket, men efter ca 2,5 timmar så började en ljuvlig doft sprida sig i köket...
Efter 6 timmar tog jag upp allt och skar upp köttet och la upp det på tallriken...





Karréstek á la Crock-Pot med ratatouille och steksky




Ät och njut av livet..det är kortare än ni tror...