tisdag 2 juni 2015

Rulle med Enrisrökt Cognacsmedwurst

Ikväll blir det inte så mycket recept utan mer inspiration. 



En vän på Facebook skröt över Willys enrisrökta cognacsmedwurst så jag var ju tvungen att prova, nu säger hon att den kommer till en annan dimension om man hettar upp den - men ikväll är det både lat och snabb mat. Jag vet inte hur det ser ut i södra sverige, men här uppe har vi ett bageri i en liten by som heter Vitvattnet, där gräddar dom ett underbart gott mjukt tunnbröd

Ikväll så har jag tagit en skiva bröd, smörat, lagt ost på. Här hade jag tänkt skiva på några skivor tomat eftersom det hade jag ju hemma.Men minnet var någon annanstans. Nåja på med ett gäng skivor av den enrisrökta medwursten och så avslutade jag med en dressing gjord på 3 delar majonäs och 1 del hotsalsa



 Rullade ihop och njöt - det blev kanon