söndag 11 januari 2015

Hamburgare, Heston, Köttbullar, BeefDust

Köpte 4,4 kg köttfärs på Willys för 39,90/kg
Så det blev en köttfärshelg i mitt kök

Igår gjorde jag en Chili-köttfärslimpa i min Crock-Pot
Samtidigt så förberedde jag dagens matlagning med 2 sorters hamburgare och köttbullar

Idag så stekte jag köttbullar, och 2 sorters hamburgare

 Mina köttbullar en variant på Hestonburgare & BeefDust burgare

  Jag är lat och bakar inte mitt eget hamburgerbröd
Men istället så väljer jag ett lite bättre bröd
Hällakullor

 Dags för dagens middag

Jag stoppar bröden i ugnen med ost på 
 Lägger, dressing, sallad, mer ost och rå lök
och givetvis en burgare mellan bröden

Idag blev det 2 sorters burgare

Den till vänster är en BeefDustburgare

Och den till höger en Hestonburgare
Som jag pressade ihop när jag stekte den - kommer inte hända igen