söndag 25 januari 2015

Smart Pasta - Pasta Carbonara Vegetariana

Fick ett tips med detta inlägg på You tube
Tänkte - måste provas - här kommer min variant
Dessutom vegetariskt

Pastan gjorde jag som videon + lite olivolja o salt
11 minuter från att jag plockade fram pastan var den i tallriken
Detta med tider kan ju variera mellan spisar, typ av pasta och vattenmängd

Jag tycker det var smidigt & kommer att göra så fortsättningsvis.

Dagens middag
Pasta med gräddstuvad svart trumpetsvamp toppad med en äggula

Såsen
ca 1 dl torkad svart trumpetsvamp som jag krossade lite lätt
ca ½  dl vatten
ca 2 dl grädde
blandades och fick svälla i ett par timmar i kylen

Kokade upp alltihop, lät sjuda 5 minuter, 
Smaka av med salt och vitpeppar
Redde med maizena (hade bråttom, det funkar att sjuda ihop oxå)

Detta är snabbmat