lördag 16 februari 2013

Kockens Palt Kaos

Värsta struligaste paltkoket jag gjort
 
Det började med att jag i min självsäkerhet vägde upp potatis, vetemjöl och kornmjöl.
Fel, fel, fel
 
Potatisen ska jag väga upp och mjölet MÄTA upp
 
Sedan så hade jag ju tänkt att ligga bra till så jag fyllde upp grytan med vatten och ställde den på spisen så att den skulle hinna börja koka medan jag förberedde pallten, som jag hade för lite skalad potatis till
När jag skalat lmer potatis och gjort smetan klar - så märkte jag att jag inte slagit på spisen... KLANTIGT
Slår på spisen och tar en paus...
 
 Sedan gick det bättre, mycket bättre
 
Dagens Middag
 Palt Pärlström med baconbitar, lingonsylt och smör
 
Men det blev 2 satser palt istället för 1 som jag tänkt
 
 
Och av fläsket som blev över gjorde jag rimmade fläskbiffar
Som kommer att användas till morgondagens middag
 
Vi ses då