onsdag 6 februari 2013

Dag 16 - Lammkotlett och fisk

 
Dag 16  -  Kämpar på - Har insett att det är så jobbigt att laga lunch så jag slarvar med den - Det gör att jag blir hungrig på kvällen (det är en teori jag har)
 
Problemet löst - Jag har förberett pottan, låter allt marinera till dess jag lägger mig, då startar jag pottan - och när jag vaknar imorgon så är lunchen klar.
 
 
Här kommer dagens mat:
 
Potta - Olivolja -Vitlök - Mynta - Köttbuljong - Rödvin- Rosmarin - Chili - Purjo - Röd lök

Grillad Paprika - Chili powder - Snackmorötter - Rökt paprikapulver

 
Lammkotletter - Vita bönor - Marineras - Saltas  och klar efter 9 timmar
 
Dagens Lunch:
Lammkotlett i Chiligryta
Rödkål i vinegrette
 
Det blev en stadig lunch, men det blir en betydligt lättare middag:
 
Dagens middag:
Torsk med täcke toppad med fräst purjo och spenat
Rostad potatis
Rödkål i vinegrette
 
Nu gäller det att låta bli kvällsfikat - det lyckades jag med igår...