torsdag 24 januari 2013

Bräserat kycklinglår - En på väg mot hälsa

Jag har ju bestämnt mig för att försöka göra något åt min rondör, som nog är mer än det. Men hur ska jag lyckas med det? Jag älskar god mat och och hatar att känna mig hungrig.

Så därför skapade jag ett nytt ämne här på min blogg "Försöka att äta och leva nyttigare"

Vet idag inte hur mycket av det jag gör som jag kommer att dela med mig av - men jag börjar här på dag 3


Dagens Lunch:
Det är inte ett recept - men en beskrivning på hur jag gjorde
Hoppas jag inspirerar någon.

Fräste kyckling överlåret i lite Culinesse på ovansidan för att få lite färg, passade på att salta lite lätt på undersidan - vände på det och kryddade ovansidan med lite salt och pepparmix.
Fräste samtidigt lite torkad vitlök, ingefära och indisk hot chili i fräset samt tillsatte lite äppelcidervinäger-marinerad dragon (har jag alltid i kylen) + ca 2 dl vatten och 2 hönsbuljongtärningar.
Det fick bräsera i ca 30 min.

Serverade det med grönsallad, wokad rödskål och stek rödlök och spenat.