fredag 25 januari 2013

Mexibräserad fläskytterfilé - mot bättre hälsa

Min kamp för ett bättre liv och bättre hälsa fortsätter - hade bestämt att lördag ska bli belöningdagen - men denna vecka så kommer jag att laga magermat på lördag - så då borde jag ha belönardag idag.

Njasi.. tror att det blir en kompromiss mellan dagens middag och morgondagen...
Jag tänker hälla bort grädden jag har i kylen och bräsera maten istället...

Strimlad fläskytterfile fräses tillsammans med vitlök, rödlök och rödkål
Kryddades med chilipulver, svartpeppar och bräserades i kalvbuljong och en skvätt rödvinsvinäger ca 20 min under lock.
 
Tillsatte ett äpple skuret i bitar - Sedan vände jag ned en näve babyspenat och serverade det på en grönsaksbädd med phefferoni, hot tacosås och en klick cremé fraische (den har jag för att dämpa hettan lite)
 
Gott var det - och nyttigt vill jag påstå..