söndag 29 november 2015

Årets sista högtidsstund - Endast jag och Suringen

Att jag älskar surströmming är nog inte många som missat
Men man ska inte äta det för ofta

Det är bara ett par veckor sedan sist.
Trots det så har suring-suget inte avtagit.

Så jag köpte 1 burk till mig själv
Och valde givetvis
För dom brukar vara romstinna
Det var bara 3/10 filéer som saknade rom

Det är inte alla som uppskattar rommen - men det gör jag
Suringrom - En delikatess i sig

Löken ett givet tillbehör
Suring, Rom, Lök - förberett
Tunnbröd, smör och ost samt potatis
Mer behövs inte tilläggas
Smör och ost på brödet
Kladda ihop potatis med lite smör och lägg på osten
Toppa med suring & lök

Suringmacka
darrade på handen när jag fotade

Jag var nog en smula upphetsad kanske...

Men nu är jag nöjd för i år....


Kanske