tisdag 2 augusti 2016

Karré, Sallad, Coleslow, Smörsky med Vitlök och Rosmarin - Recept



Dag 5 i min salladsvecka

Känns som om jag fortsätter så här efter denna vecka

Karré - detta behövs:2 st skivor karré, tunnskivad (ca 250 g)
2+2 msk smör
1 st vitlök, riven
2 krm rosmarin
salt
svartpeppar grovmald
2 msk rödvin
2 msk mrs chengs muschroom soy



Karré - gör så här:
(detta går fort)
Hetta upp 2 msk smör i en stekpanna
precis innan det slutar fräsa tillsätt vitlök och rosmarin
Minska värmen till 3/6
Lägg ned karrén, salta och peppra lätt
Fräs hastig 1½ min
Vänd och salta och peppra lätt
Fräs hastig 1½ min
Vänd och tillsätt rödvin och soja, sjud ca 2 min, tillsätt 2 msk smör
Vänd, sjud 1 min - ställ åt sida så det blir klart på eftervärme


Lägg upp sallad och coleslow
Lägg karrén på salladen och ös smörskyn över

Ät

Karré, Sallad, Coleslow, 
Smörsky med Vitlök och Rosmarin