lördag 8 mars 2014

Recept: Utan tillsatt fett - Bolognese

Jag har ju sagt att jag inte skulle göra fler tester med min Cerafit panna
Men kunde inte hålla mig att göra något jag ofta har rejält med olivolja och smör i.

Så detta blir ett inofficiell test
Utan olivolja och smör.

Klicka på bilderna så blir dom större

 140 g bacon klippt i bitar, 1 gul lök grovskuren, ½ rödlök grovskuren
 Bryns i pannan utan tillsatt fett

Tillsätt 300 gram nötfärs
 Som får brynas med löken och bacon, 
Krydda med salt och grovmalen svartpeppar
Tillsätt, 3 skivade vitlökskyftor, 2 kalvbuljongtärningar och ½ dl worcestershire sause, 
1 dl chilisause, 1 burk körsbärstomater och 2 burkar vatten, 
1 msk oregano samt 2 stänger skivad stjälkselleri


Sätt på lock

Låt sjuda......3 timmar

Smaka av med salt och svartpeppar

Dagens middag 
Pasta Bolognese 

Favoritmat - och nu magrare än förr
_______________________________

Nu blir det Melodifestival.












Lägges i stekpanna