lördag 15 mars 2014

Recept: Kockens Bacon & Sparrissås till Pasta

Idag bjuder jag på ett av mina recept och lite bilder som kanske inspirerar


Kockens Bacon och Sparrissås
2-3 portioner 

Detta behövs:
120 g Bacon, finstrimlat
1 st Rödlök, skivad
2 st Vitlöksklyftor, rivna
3 st Sparrisar, i bitar
3 dl Grädde
1-2 msk Chilisause
1 msk Oregano
2 tsk Svartpeppar, grovmalen
Olivolja
Salt
Gör så här:
Klipp ner bacon i en såspanna,
Tillsätt lite olivolja - slå på plattan
Förbered dom övriga ingridienserna,
Rör om några gånger till dess baconen separerar,
Tillsätt rödlöken och låt den gå med till dess den blir glansig
Tillsätt vitlöken och låt fräsa med en stund
Tillsätt sparris, grädde, chilisause, oregano och svartpeppar.
Låt sjuda i ca 5 - 10 min till dess det börjar bli lite krämigt
Smaka av med salt, svartpeppar och ev lite mer oregano.

Det var receptet - men vad gjorde jag mer ???

Häng med...

Jag kokade ca 250 g tagliatelle i saltat vatten utan olja.
Silade av pastan men sparade ca 0,5 dl av kokvattnet
Blandade allt med såsen.
La upp allt på tallrik och la en näve kräftstjärtar ovanpå.
Kryddade med oregano och svartpeppar, avslutade med en klick chilisause

NJÖT.

Hoppas du gör detsamma !!!

Ha en underbar lördagkväll.