lördag 30 juli 2016

Köttfärsbiff, Ostsås, Dressing, Sallad - Recept


Tänkte köra en vecka med extra mycket grönsaker
och lite mindre kolhydrater

Då kör vi


Till att börja med så hade jag lite bonusmat i frysen
i form av köttfärsbiffar  "Hestonstyle"
(Recept --->> "Heston" Biff)

Tinade och delade 2 biffar på mitten
Dessa stektes på medelvärme i smör till dom var genomvarma


Smörstekt baugette
Hamburgerdressing
Isbergssallad
Biffar
Ostdressing
Rå lök


Bjuder idag på mitt recept på hamburgerdressing
Det blir krämigare med en hemslagen majonäs

Blanda:
6-7 delar Majonäs
3 delar Bostongurka
4 delar Chilisause
1 del Senap


---------------

Ostdressingen är ett pågående recept
Det ska vara flytande när jag tar det ur kylen
Men som det är nu kan man använda den istället för ost.
1 dl grädde kokas upp med 
½ tsk grovmald svartpeppar
3,5 dl grovriven lagrad herrgårdost
Vispas ned på låg värme.

Ska prova med olika ostar och mängder
Återkommer när jag har ett bra recept
---------------

Osten började smälta när jag fotat och började äta
Gott