torsdag 21 augusti 2014

Inspiration - Bi bi billigt - och lättlagat - Ett experiment

Jag brukar ju normalt lägga ner själ och hjärta i maten.
Men ibland så finns inte pengarna där till goda råvaror.
Så vad göra ???

Jag tog några klassiskt billiga och snabba råvaror

Makrillen köper jag på Ö&B
3x3-pack för samma pris som 1x3pack på den vanliga matvarubutiken
Och att nudlar är billigt vet ju alla
Kokade nudlarna enl. instruktionerna
Men tog en grönsaksbuljongtärning istället för den medföljande köttbuljongen
när det var 1 minut kvar skickade jag ned en burk makrill i tomatsås
och en näve spenat

Dagens experiment lunch
Nudel och makrill i tomatsoppa
Sedan åt jag.
Kan ju lugnt säga att det där blir ingen glad över.

Men jag tror jag ska kunna komma med ett recept i alla fall

Detta behövs till 2 personer:
2 pkt      nudlar
5-6 dl     vatten
1st         burk makrill i tomatsås
2st         grönsaksbuljongtärningar 
              (eller om man tar den medföljande buljongen)
3-4 msk ketchup
1 par stänk tabasco
1 näve spenat om man gillar det

Nåja - detta är mer inspiration än ett recept.
Även om du måste leva billigt så går det med enkla medel att lyfta maten