fredag 7 juni 2019

Hamburgare typ Jeremy - Recept




Hamburgare typ Jeremy

Fick smaka en väldigt god hamburgare förra veckan och ville göra den själv. Så jag frågade efter receptet, detta fick jag:
Chop up onions, bell peppers mix into the ground beef and then pour bbq sauce into the bowl. Mix well and make a patty.

Så jag gör ett eget experiment inspirerat av det

Ingredienser:
1,6 kg nötfärs
160 g röd paprika (1 st) riven
120 g gul lök (1 st) riven
1,5 dl sweet baby ray’s bbq sause
1 msk salt
2 tsk grovmald svartpeppar (nästa gång tar jag 3)


Gör så här:
Blandas hastigt, blandas det för länge blir det segt.

Forma burgarna, (1 dl mått är ca 100 g)

Om du vill steka eller grilla så går det bra

Jag varvade burgarna med bakplåtspapper i min crockpot och körde 4 tim på låg, men 3½ räcker.
Och precis innan servering fräste jag på dom för att få färg

Dagens lunch:

200 g bbq cheeseburger med bröd
Pepper Jack ost
Bräckt skinka
Tomat, Rå lök
Soltorkad tomatsås





Provade en variant igår med: Peppar Jack ost, cheddarost, bräckt skinka, tomat och soltorkad tomatsås