söndag 30 augusti 2015

Oxrullader med Skånsk Senap & Gräddstuvade med Champinjoner o Lök

Länge sedan jag gjorde Oxrullader
Så det blev dax att göra det idag

Ungefär så här gjorde jag...

Jag hade ingen dijonsenap hemma.
Så jag tog skånsk senap istället.

Började med att lägga upp några stora skivor lövbiff
Bredde på senap och kryddade med dragon
Rullade ihop, och fäste ihop med tandpetare
Jag gjorde 9 st

Smörstekte rulladerna i rymlig stekpanna
Tog upp rulladerna och la dom åt sidan

Tillsatte mer smör och lite olja i stekpannan
Fräste grovt skivade champinjoner
Tillsatte grovskivad rödlök och minskade värmen
Stekte på låg värme till löken blev glansig

Hällde på 3 dl grädde och 1 msk muschroom soy
Rörde om och la tillbaka rulladerna i pannan

Bräsera i ca 30 minuter, ös rulladerna då och då
Blir såsen för tjockt, tillsätt mer grädde
Smaka av med muschroom soy om det behövs

Klart
 Men nu blev jag helt plötsligt lat

Så jag kokade upp vatten, stor klick smör och grädde
Kryddade med baskrydda och lite curry
Vispade ned potatismospulver - till glansig konsistens

Serverade med smörgåsgurka och lingonsylt


Proppmätt