söndag 2 april 2017

Köttfärs-Pot-Soppa 2017 - Recept:



Mustig Köttfärssoppa i min Crock-Pot

Jag kör denna utan att försteka

Det är många ingredienser
Men jag kör - lök, vitlök, kålrot, morot i en Nicer Dicer Plus från twins
Det lär finnas en original hackare men har inte sett en sådan än
Köper nog originalet när jag hittar det - om jag har råd


Blanda i slökokaren:
400 g nötfärs, bryt isär med fingrarna
250 g vitkål, strimlad
200 g gul lökar, finhackad (2 st)
20 g st vitlöksklyftor, finhackade (3st)
150 g kålrot, i småbitar
150 g morot, i småbitar
100 g purjo, strimlad (10 cm)
800 g körsbärstomater på burk (2 burkar), Jag hade Zeta
2 lit vatten
1 msk baskrydda
1 msk rosmarin
2 msk oregano
2 msk Worcestershire sause
2 msk mrs chengs muschroom soy
4 st köttbuljongtärningar, rivna

Blanda allt väl - sätt på locket
Kör 5½ tim på låg effekt.

Rör om - Smaka av med salt och vitpeppar
Kör 30 min till


ca 4½ -5 liter god och matig soppa som inte förlorar på att serveras med en
klick Créme Fraische samt några stänk Santa Maria Hot Pepper Sause