söndag 20 oktober 2013

Recept: Biff Stroganoff - på mitt vis

Detta är alltså inte ett orginalrecept
Men jag har gjort den som jag vill ha den.
 
 

Biff Stroganoff på Runes sätt

Ingredienser:
1,4 kg    grytbitar
1 msk     smör
2 msk    rapsolja
3 st       gul lök grovhackade
1,5 dl    torkade trattkantareller - Blötlägs kvällen före
100 g    champinjoner skivade
5 msk    dijonsenap
5 msk    tomatpuré
2 burk   krossade tomater
2,5 dl    cremé fraische
Salt och svartpeppar efter smak  
 

Gör så här:
1. Skär köttet i stora bitar

2. Hacka löken och skiva svampen.

3. Fräs svamp, lök och kött i en stekpanna tills allt fått en gyllene färg. Lägg över i en stor gryta.

4. Tillsätt tomatpuré, krossade tomater, senap

5. Sjud i minst 2 timmar under lock -  Smaka av med salt, och svartpeppar.  (Jag körde 2,5 timmar) - Sista halvtimmen körde jag utan lock för att reducera såsen lite

6. Tillsätt Cremé fraishe mot slutet och värm en stund till.