lördag 20 april 2013

Rökt Paprikakyckling i pottan

Tänkte laga lite annorlunda idag med kycklingfileér
Men jag fich fundera länge innan jag beslutade mig för vilken väg jag skulle gå
Det blev min älskade potta som fick ansvaret för proteindelen
2,5 dl kokande vatten - löste upp 3 hönsbuljongtärningar - i botten på pottan
4 st kycklingfileér
2 Rostade paprikor på burk och lite av oljan
Kryddor: rökt paprikapulver, ingefära, sweet chilisause, dragon och lite salt
 
5,5 timmar på låg effekt
Tog upp fileérna och paprikan som fick vila under folie
Medan den silade skyn reducerades till hälften - då tillsatte jag 3 dl grädde och allt fick reducera till hälften
 
Under tiden förberedes Baconratatouillen
 
Nu lägger jag upp 2 olika plattor på samma mat eftersom jag kunde inte bestämma mig...
 
Dagens middag:
Rökt Paprikakyckling, Bacon ratouille och krämig gräddsås
 
Gott vare...
 
Och med det önskar jag er en god lördagkväll !!!