lördag 1 juni 2013

Den asiatiska fläskharen som blev fusion

Tänkte grilla idag - men då började det regna och jag hade ju redan marinerat köttet
Då gör jag något enkelt inne tänkte jag
 
Blandade cremé fraische och cream cheese kryddade med pepparmix, ställde åt sidan
 
Skivade 250g färska champinjoner, fräste i torr och het stekpanna, kryddade med salt och vitpeppar, tillsatte en rejäl smörklick och skivad vit och rödlök, lät det fräsa ihop
Rörde ned cremé fraische och oströran, smakade av med salt, ställde åt sidan.
 Köttet hade legat i en marinad av:
Rapsolja, Honung, Kinesisk soya, Risvinäger, Ketchup, Koriander, Spiskummin och Ingefära
Det stekte jag på hög värme på båda sidor
 La en msk av marinaden på varje biff
Och toppade köttet med den syrliga champinjonsåsen
Nu är det dags för ugnen
 
Under tiden den var i ugnen så förberedde jag div tillbehör
 
15 min 225 graders ugn - Done
 
Dagens middag
Fläskhare fusion med syrlig ost och champinjonsås
Serverat med
Smörstekta tomater och sparris
Inlagd rödlök
knaperstekt bacon
 
 
 
Nu blir det en kall i Fasta paviljongen