lördag 13 oktober 2012

Smaktest lakrits

 
 
Jag har många laster och en av dom är lakrits
Så jag beställde lite olika sorter från Ninasmat.se
 
Nu tänkte jag göre en lite subjektiv smaktest och säga vad jag tycker.
 
Jag börjar med en beskrivning av produkten och avslutar med mina egna kommentarer
 
Lakrits C är mörk och djup (dark & coffee choc coated liquorice), med rostade Arabica kaffebönor och mörk belgisk lyxchoklad, pudrade med chokladpulver.
 
Choklad och kaffesmaken är tydlig och skorpan runt lakritsen är lätt krispig och lagom tjock. Lakritssmaken kommer först på slutet. lämnar en trevlig eftersmak i munnen, men jag tror inte man kan smälla i sig en hel förpackning på en gång - men gott vare
 
100% lakritspastiler
 
Rålakrits små pastiller lite hårdsega, jag styrde in en gäng i munnen - och det ska man inte göra utan dom ska avnjutas en och en. Lämnar en lite torr smak i munnen.



En saltlakrits. (Stark och salt – salmiak härskar! Lakrits nr2 är kokt på ren Iransk lakrits.
 
Seg god och salt - mums
 

Den kända Black Lakrids från Coca i Danmark är en saftig saltlakrits baserad på ett gammalt finskt recept och med rena utsökta ingredienser.
 
Påminner lite om lakrits nr.2, lite saltare och mer eftersmak... gött

En härligt salt och smakrik lakrits (Premium Liquorice Salty). Innehåller 6% lakritsrot från Iran och är till största delen ekologisk. Den första svensktillverkade ekologiska premiumlakritsen!
 
Tyvärr kan jag inte återge vad en av mina kompisar sa om denna lakrits.
Men för att summera det han sa - Ljuvligt gott - Själv kan jag bara instämma.