söndag 23 september 2012

Födelsedagsmat för en av mina vänner

Passar på att använda en av mina favoritkryddor
 
Födelsedagsbarnet
Inbillar sig att han är 36


Istället för födelsedagspresent så valde jag att göra en god middag till honom
 
(Klicka på bilderna så blir dom större)

Blandfärs blandas med gul lök och snittgurka som finhackats i matberedaren
lite salt och Cajun BBQ, samt ett ägg.
Jag använder ett dl mått till biffarna - det blir ca 100 g/st
 
Förstekta biffar - innan servering sätter jag dom i ugnen 15 minuter på 200 grader
 
Jag förbereder potatisgratängen genom att koka potatisen i grädde med vitlök, salt och vitpeppar.
Förgräddar den i ugn 20 minuter 200 grader
Innan servering sätter jag dom i ugnen 20 minuter till

 Blötlagda kantareller - blir sås

Cajunbiff med potatisgratäng, kantarellsås och lingonsylt
 
 
 Mätt
 The End