torsdag 1 augusti 2013

Frosseri en vanlig torsdag - belönade mig själv

Jag har suttit i 2 dagar och gått igenom en banankartong med min mors gamla foton och scannat dom som jag ville ha kvar - kände att nu ska jag unna mig något riktigt gott.


Började med att tärna potatis och lök som jag smörfräste i ca 15 min . kryddade med salt, vitpeppar och paprikapulver.

Medan det fräste så stekte jag champinjoner, bacon och hackad paprika som jag tillsatte till potatisen och löken när det stekt i 15 min - tillsatte ca 3 dl grädde och lät det puttra.

Medan jag smörstekte en ChuckRoll med vitlök hastigt i hög värme på spisen.
När den fått fin färg åkte den in i ugnen på 150 grader ca 8 min - tog ut och la den på tallriken att vila.

När gräddstuvningen hade bra krämig konsistens smakade jag av med rosmarinsalt.
Smörstekte en stor näve Spenat och kryddade med flingsalt

La upp och avnjöt:

Dagens Middag:
Smörstekt Chuck Roll
 med stuvad potatis d'lux
och smörstekt spenat