torsdag 14 mars 2013

Inspiration: Smokey BBq Bean & Meat Beaf

Lite av ingredienserna
 
 Vad jag glömde fota var Rökt Paprikapulver
 
Den färdiga smeten inrullad i folie - stoppades i frysen en dryg timme
Och sedan delades den i 4 delar - vilket blev ca 250 gr per biff
Lät den vila i rumstemp i ca 40 min
 
Stekte biffarn i smör och öste ofta, avslutade med att styra in dom i ugnen 10 min.
 
Under tiden smörtekte jag underbrödet som jag satte en dutt av
 Min hemkokta och rökiga BBq sås
 
Sedan smörfräste jag coctailtomater, rödlök och spenat som lades på underbrödet
 
 
På det lades bön och köttfärsbiffen
Och det toppades med rökt majonäs
 
Sedan lades ett lock på och det blev dagens middag:
Smokey BBq Bean & Meat Beaf
Med smörstekta grönsaker
Och rökt BBq sås - samt Rökt Majonäs
 
 
Detta blev extremt saftig och mycket godare än jag förväntade mig.
 
Nu blir det inte så mycket matlagning för mig på ett par dagar, men jag återkommer.