tisdag 24 maj 2016

Black Garlic Experiment - Cheese Kött & Grill - Recept



Idag har jag provat använda Black Garlic till en Tzaziki


Vad är....
Black garlic är en helt vanlig vitlök som är fermenterad och därmed har den förändrats i både smak och utseende. Den har en fyllig och söt smak med en liten underton av vitlök

Läs mer --->>> Här

Jag lägger upp Black Garlik Tzaziki receptet så ni kan experimentera själva

Recept: Black Garlik Tzaziki 
Jag blandade
1 msk majonäs
2 msk créme fraische
2 st finhackad black garlic
½  gurka, urskrapad, finhackad
Ställde in i kylskåpet och lät det dra i ca 4 tim
Smakade av det, och kände inte av smaken så mycket
Tillsatte lite vanlig vitlök och baskrydda så jag skulle ha till hamburgaren
Dagen efter smakade jag på tzazikin igen
Nu har det kommit en svag ton av den svarta vitlöken - unami

---------------------
Nu går vi vidare till min 
200 g Dubbel Cheese Kött & Grill Hamburgare


Ville prova ett nytt recept
Letar ju alltid det optimala receptet

Recept: Cheese Kött & Grill
Blanda
2,2 kg köttfärs
2 msk knorr kött & grill
2 msk salt
4 msk ketchup
2 msk potatismjöl
Forma hamburgare
Jag brukar styckfrysa och vaccumförpacka
Gött å finn i frysen




Bröd med Ost och Gurkmajonäs

Isbergssallad

200 g Hamburgare
Black Garlic Tzaziki

3 skivor Bacon
Stekt Lök



På toppen
Bröd med Ost